Ett litet nervsammanbrott.

Föreläsning och case arbete idag, dagen började bra och saker och ting flöt på. Tog fyra tåget hem och då började vi diskutera kring kurser i skolan osv. När Mimmi (en i min grupp) frågar vilka kurser jag läst på 300 nivå för att jag senare ska kunna skriva kandiatuppsatsen?? ööh ingen aning var typ mitt svar. Jag har varit lite distä och faktiskt inte reflekterat över att vi skall ha 15 poäng på 300 nivå för att få skriva vår kandidatuppsats i vår. Började kika upp mina kurser när jag kom hem. De kurser som jag hade på denna nivå var de två olika i verksamhetsstyrning. En av dessa skulle jag ju egentligen skriva omtenta i nästa fredag men tänkte strunta i det och istället skriva i den kurs jag har nu som är samma dag och samma tid. Hänger ni med än så länge?


För att kunna få mina 15 hp på grundnivå 300 måste jag nu ändå ha fått betyg i "verksamhetsstyrningen ur ett controllerperspektiv" Då dessa poäng skall ingå i företagsekonomi, med andra ord räknas inte kurser som jag läst under handelsrätt hit. Kort sagt: Jag måste skriva verksamhetsstyrningstentan istället för kredit och obestånds. Det är en vecka kvar till tenta och jag ska börja plugga en annan kurs istället! Samtidigt som vi har gruppuppgifter att slutföra i kredit och obeståndrätten. Inte nå stressigt, och känner inte alls någon press - då jag måste klara denna tenta med andra ord för att få skriva min uppsats senare. Kommer bli till att sitta inlåst nu en vecka, hålla tummarna och be lite smått till gud!


Jag har med andra ord varit lite knäckt idag. Jäkla tur att jag hade anmält mig till bägge tentorna, och vilken tur att mimmi tog upp detta annars hade jag varit totalt omedvetande! Kanske ödet ändå som säger att jag ska skriva denna :) Tror ni på det? Wish me luck.


Camilla lyste upp lite i alla fall. Kom över med himmelsk god glass som fick ett aning bättre humör :) Tråkigt var det att ringa mamma också och meddela att jag inte kan komma hem i helgen och komma på deras fest. Hade sett fram emot det. Men sånt är livet, man kan inte vara överallt även om man ibland skulle vilja dela sig själv i många bitar. När tentan är skriven kommer mamma ner en sväng. Blir det shopping och lite vin :) Nåt att se framemot, åker med hem den helgen istället (dvs nästa, första advent då också - tiden rusar!) och tar en långhelg!!


Nu ska jag sova för jag måste ju upp tidigt imorrn och börja plugga verksamhetsstyrning, detta går väl att lära in på knappt en vecka? Och sen har vi case, del 1 imorrn på eftermiddagen. Känns ju jätte skoj och relevant i denna stund.

Godnatt

Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: