Kredit och obeståndsrätt

Börjar ett ny kurs idag, tror att den kommer att vara väldigt intressant och vart placerad med tre nya personer med vilka jag ska göra ett case med. Kan blir spännande :) Det som känns lite sisisådär är väl att omtentan till en annan kurs går samma dag som tentan i dennna kurs.. Frågade läraren i den förra kursen när de kommer att komma ytterligare en omtentamen och det kommer inte komma en förens i augusti nästa år! Tänkte först att jag skulle skippa tentan i denna kurs och göra omtentan istället så jag slipper vänta så länge. Men tror jag har ångrat mig på den punkten. Kredit och obeståndsrätten ska tydligen vara rätt svår och omfattande. Dessutom måste man kunna så pass mycket för att kunna delta i caset, typ lika mycket som för att kunna skriva tentan så känns ju lika bra att skriva den då. När ska jag annars ha tid att plugga till det andra? Hmm komplicerat vart det, så trist. Varför var de tvungna att placera tentorna samma dag, och samma tid dessutom!?? Kliiiiiii ..

Men men det är som det är. När jag kom tillbaka från Eskilstuna idag (Läser vissa kurser där då MDH är uppdelat på både Västerås o Eskilstuna) gick jag en sväng på gymmet. Vart ett benpass vilket förmodligen kommer att kännas av imorrn. Mina armar värker fortfarande som bara den efter söndagens pass. Gör grymt ont i armvecken när jag sträcker ut dem. Men borde väl ge med sig snart tycker jag :) Imorrn blir det kanske ett konditionspass. Får se om det går nåt roligt pass eller om de blir konditionsträning på gymmet.

Har inte gjort allt för mycket mer idag. Tänkte att jag skulle ta denna dagen till att slappa o sen ta tag i allt imorrn, då det blir en lång pluggdag! Jag ska plocka undan lite här och hänga in tvätt som skulle hängts upp för två dagar sedan. Sen ska jag nog gå och handla lite, dags att fylla på kylskåpet lite igen och ska nog unna mig lite godis också. Har ju en bra tv-kväll att se fram emot : Betty, Desperate, och Christine.


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: