Börja blogga igen?

Det är cirka två månader sen jag bloggade sist. Men tror jag ska börja lite smått igen - får se hur bra det kommer att gå. Har ju gått i vågor det där om man säger så. Har väl hänt en del de senaste två månaderna, inga detaljer jag orkar gå in på, men kan sammanfattas som:

* Jul och Nyår - som firades med familj och vänner. Stora intag av mat, godis, alkoholhaltiga drycker och andra onyttiga ting vilket inte sen kändes alltför bra inför det nya året. Införde - som många andra med mig - ett nyårslöfte om att äta bättre och framförallt komma igång rejält med träning igen. Kämpar på med det, och det går i vågor. Träningen börjar komma igång igen i alla fall och i skrivande stund har jag oerhörd träningsvärk! När det gäller kosten blir det bättre och bättre. Försöker mig på lite kolhydratsfattig kost nu (dock inte totaltförbjud - äter lite på helgen eller efter träning) och kanske kommer det ge resulat men stor anledning till att jag gör det är ju också för att få lite bukt på min mage som krånglat sen ett tag tillbaka. Kom in lite på ett sidospår nu när jag egentligen skulle ta och prata om hur jag spenderade min jul och nyår. Kort sagt var hela ledigheten kring jul underbar (dock var jag ju tvungen att plugga lite statistik så vissa dagar var inte lika trevliga som andra) och välbehövd. Skönt att vara hemma kring familj och vänner och Kristoffer såklart och bli lite bortskämd. Nyårsafton firades med fest hos Micaela och Johan - lyckat och trevligt, hade varit ännu bättre dock om man varit frisk.

* Klarat statistiktentan! Detta är värt en egen punkt. Trots att statistikböckerna var nedpackade till jul kan jag inte påstå att det vart mycket gjort. När jag sedan fick feber vart jag inte direkt mer effektiv. Men tydligen hann jag trycka in tillräckligt med information för tentan är nu avklarad. Det går och man ger sig fan på det helt enkelt! Ångrar bara att jag inte gjort det tidigare - tentan har ju gått två ggr tidigare men jag har inte skrivit den då ..

* Mycket plugg - skrivit två tentor i januari och startat upp ny kurs i beskattningsrätt som förövrigt är jätte intresant även om det är mycket att hålla reda på. Att ha en bra lärare i en kurs gör så mycket!

* Kvalitetstid med vänner & familj - känner att jag faktiskt har haft ganska mycket tid att umgås med mina kära på senaste, nu framöver kommer det kanske bli svårare men man får försöka planera in så gott det går.

Ja det var väl lite så jag har spenderat de här senaste två månaderna, det har varit mycket plugg, en del festande, fikande och lite tränande. Framöver kommer det att vara mycket skola! Har som sagt beskattningsrätten nu och snart ska vi börja förbereda inför kandidatuppsatsen som kommer bli den största utmaningen hitills. Jag och Camilla har nog redan beslutat oss för vad vi ska skriva om - tänkte skriva lite om det sen, detta inlägget vart så långt i alla fall :p Men lite roligheter ligger framför mig också . Pappa fyller snart 50 så då väntar en stor fest, kanske blir det en weekend till Barcelona lite längre fram också, samt lite annat smått och gott som har diskuteras. Men främst vill jag bara ha vår nu !!

Nu ska jag ta och plocka undan efter lunchen och sen ta och göra lite nytta iform av läsande av inkomstskatt. Hur många orkade egentligen läsa hela det här inlägget ? ;)

Pusspuss


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: